lauantai 1. lokakuuta 2016

Lihava vai Pullukka

LIHAVA ENSIHOITAJA VAI PULLUKKA LÄHIHOITAJA

Jotenkin koen että jälkimmäinen kuvaa minua paremmin, aina ollut se pieni pullukka. Jopa 3v neuvolassa on meikäläinen käsketty painokontrolliin ½ vuoden päästä saatesanoilla "Pulska tyttö" Ja siihen loppuikin merkinnät sitten, heh heh. Niistä ajoista on toki hetki jo vierähtänyt ja ikää tullut mittariin yks jos toinenkin vuosi lisää.

No pidemmittä löpinöittä asiaan. Olen siis Lea ja huomasin että Lihavat ensihoitajat etsii joukkoonsa uusia kirjoittajia. Ajattelin heti että tämä voisi olla minun juttu. Itsellä ainakin painonpudotus onnistuu helpommin jos kerron siitä avoimesti. Itsekseni jos räpellän ja käyn puntarilla niin äkkiä hiipii kilo jos toinenkin takaisin. Ja jos minun jutut inspiroisi edes yhden tavoittelemaan itselleen parempaa oloa niin olen onnistunut. Olen lähihoitajana kehitysvammaisten parissa, vakkari yökkönä ja yksin öissä joten yölläkään ei ole työkaveria joka huomauttaisi että ”toi on jo kolmas pulla” Kyllä ne joskus on ihmetellyt että mihin ne henkilökunnan herkut hupenee öisin, mutta en ole tunnustanut.

Blogiin lihavat ensihoitajat hakivat uusia kirjoittajia joilla jotenkin yhteys ensihoitoon, ajattelin että tähänkö tämä nyt tyssää mutta päätinpä silti yrittää ja taisin onnistua. Mut hei, olenhan minä monen monta kertaa urallani Lähihoitajana/äitinä soittanut 112 ja saanut ensihoitajat paikalle vaikkakaan ei ne joka kerta ole kirmanneet paikalle vaan luottaneet myös meidän lähihoitajien taitoon. Ja yksin kun työskentelee niin ensihoitajat on se tuki ja turva jos jotain sattuu. Alun alkaen taisin blogiin löytää hakusanoilla Cambridge tai  Fitfarm. Blogissa on hyvä ja rento meininki joten jäin lukijaksi.

Oma laihdutusprojektini alkoi Maaliskuussa 2015 Cambridge-ohjelman avulla ja sainkin nopeita tuloksia (-16kg) . Niissä tuloksissa pysyminen on sitten ollutkin haastavampaa ja nyt on tainnut  +5kg tulla takaisin. Testattu on myös Fitfarmin nettivalmennuksia.

Nyt kun hyväksyivät minut mukaan blogia kirjoittelemaan niin otan itseäni niskasta kiinni ja rutistan viimeiset 10kg pois. En myöskään pistä pahakseni jos jo kauan piilossa olleet lihakseni heräisi henkiin. Mietin että miten lähtisin liikkeelle painonpudotuksessa… Soittelisinko Cambridge valmentajalleni vai yrittäisinkö omatoimisesti ottaa käyttöön tässä 1,5 vuoden aikana oppimani asiat. Taidan yrittää ensin itse. Olen julistanut että haluan olla elämäni kunnossa kun täytän 40v eli syksyllä 2023.

Liikunnan saralla olen tykästynyt kuntosaliin ja erilaisiin ryhmäliikunta tunteihin. Kuntosali ohjelmia on jo puoli mapillista täynnä kun kuntosalilta saa kerran vuoteen uuden ohjeman, fitfarmin valmennuksista niitä saanut sekä olen parhaillaan mukana kuntosalini kautta järjestetyssä pienryhmässä jossa pt:mme piiskaa meitä arempaan kuntoon. Olenkin ehkä vähän sellainen tyyppi että tarvitsisin pikkupirun istumaan olkapäälle että saisin treenattua täysillä. Kotiin on kerääntynyt myös yhtä ja toista jumppavehjettä, niillä tosin taitaa kuntoilla enemmän perheemme pojat vuosimallia 2007, 2008 ja 2011.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti